-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2414 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

طبق روايات با خواب رفتن انسان , روح از بدن جدا مي شود. اين روح به كجا مي رود و خواب ديدن چه رابطه اي با شخص دارد؟ آيا خواب ديدن كافر يا مؤمن فرق دارد؟

شكي نيست كه خواب در حفظ زندگي و ادامهء فعاليت هاي حياتي نقش مؤثري داشته و بي خواي هاي طولاني عوارض ناگواري دارد. خواب اين است كه روح حيواني از حواسّ ظاهري جدا گردد, از اين جهت حواس ظاهري به حالت تعطيل در مي آيد و اگر انسان در عالم خواب , حقيقتي را درك مي كند, به خاطر اين است كه روح انساني به كمك روح حيواني كه بسيار لطيف است , به كارهاي تعلّقي و تفكّري خود ادامه مي دهد.

در فرهنگ امروز جهان , براي تفسير حقيقت خواب , فرضيه هاي متعددي بيان شده است , از قبيل :

1 كاهش جريان خون در مغز;

2 خواب معلول سمومي است كه بر اثر فعل و انفعال هاي شيميايي و سوخت و ساز بدن پديد مي آيد.

3 نقطهء مخصوصي در سلسلهء اعصاب مركزي وجود دارد, كه تحريك آن نقطه , باعث پديد آمدن خواب مي شود. ولي يك چيز را نمي توان انكار كرد كه ميان مرگ و خواب فاصلهء زيادي وجود دارد. تعطيل مطلق و همه جانب , مرگ است , ولي خواب , تعطيل قسمت اعظم مراكز فرماندهي است .

از اين جهت , حركات قلب و كليه و كبد در حال خواب , حاكي از فعاليّت خودكار اعصاب است . هم چنين دست و پا زدن و جا به جا شدنِ بدن , نشانهء فعاليّت محدود اعصاب است .

آزمايش هاي زياد نشان مي دهد كه انسان به وسيلهء خواب مي تواند اطلاعاتي از جهان خارج از بدن به دست بيآورد و خوابي ببيند كه عين حقيقت باشد و كوچك ترين اختلافي با آن چه در جهان خارج تحقق مي پذيرد, نداشته باشد.

اقسام خواب ها:

خواب ديدن انواع گوناگوني دارد:

1 خواب هاي آشفته كه غالباً گريبانگير افراد مريض و بيمار مي گردد.

2 افكار عادي روزانه كه در عالم خواب خود را نشان مي دهند, مثلاً در موقع امتحان و كنكور, خواب امتحان وكنكور و قبول و مردود شدن را مي بيند يا افرادي كه مبتلا به چك و سفته و جريان هاي حادّ كسبي و تجاري شده اند,در عالم خواب همان را در خواب مي بينند.

3 قسمتي از خواب ها اسرار نهاني انسان است كه بدون تغيير شكل يا با تغيير شكل , واقعيت انسان را نشان مي دهد. اين قسم از خواب ها در روانكاوي ارزش علمي بسيار دارد و به وسيلهء آن مي توان به ضمير مخفي پي برد وريشهء ناخوشي رواني بيماران را به دست آورد.

در ميان دانشمندان اسلام افراد باهوشي بوده اند كه از طريق خواب به ضمير باطن افراد پي مي برده اند و اسرارآنان را فاش مي ساختند.

به اصل خواب و كشف آن از ضمير باطن اهميّت بسزايي قائل است .(1)

خواب در صورتي مي تواند به شناسايي باطن مخفي كمك كند كه شنونده و به اصطلاح تعبيرگر خواب , ازفرهنگ ملّي و عواطف فردي و اجتماعي و علايق مذهبي طرف كاملاً آگاه باشد, زيرا صورت خواب يك فرد مذهبي با صورت خواب يك فرد دور از مذهب , طبعاً فرق خواهد كرد. او بايد از زبان خواب و خواب بيننده آگاه باشد.

(پـاورقي 1.فرويد و فرويديسم , ص 61 منقول از جعفر سبحاني , معاد انسان و جهان , ص 110

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.